جلوگیری از پیری زود رس با استفاده ازگرده گل


مصرف گرده گل می تواند عاملی موثر برای جلوگیری از پیری زودرس و تا حدودی درمان این بیماری باشد. علاوه بر این، به طور کلی مصرف گرده گل عاملی برای بهبود مشکلات پوستی و جوان ماندن پوست می شود.پیری خواه ناخواه به سراغ همه ما می آید. دوره ای از زندگی که در کنار سختی های خود، شیرینی های لذت بخشی نیز به همراه دارد. با این حال می توان با اقداماتی پیشگیرانه هم جوانی و شادابی و نشاط بدنمان را حفظ کنیم و هم تا جای ممکن جلوی از دست رفتن زیباییمان را سد کنیم. حفظ زیبایی در دوران میانسالی و حتی پیری، باعث سلامت روح و روان ما می شود و همین موضوع است که کمک می کند تا دوران بهتری را سپری کنیم.
این تازه روی خوب سکه است! برخی افراد به صورت ژنتیکی، به دلایل محیط زندگی، آلودگی هوا، شرایط روحی و... دچار مشکلی به نام پیری زودرس می شوند. اگرچه پیری زودرس بیشتر پوست و زیبایی را درگیر می کند، اما همین موضوع ممکن است مشکلات فراوانی را برای فرد ایجاد کند. اینکه شما در سن 30 سالگی شبیه به یک فرد 40 یا 50 ساله باشید، قطعا خوب نیست!
روش های زیادی برای مبارزه با پیری زودرس وجود دارد. هر کدام از این روش ها کمک می کنند تا پیری دیرتر به سراغ شما بیاید. فرقی هم نمی کند که شما به بیماری خاصی مثل پیری زودرس مبتلا باشید یا خیر. از مهمترین عواملی که می تواند جلوی پیری زودرس را بگیرد، مواد خوراکی است. به اعتقاد بسیاری از محققان و دانشمندان، رعایت غذایی می تواند کمک بزرگی برای شما باشد تا از پیری زودرس جلوگیری کنید
یکی از مواد خوراکی که به نظر می رسد اثرات مفیدی برای پوست داشته باشد و به جوانسازی آن کمک کند، گرده گل است. تحقیقات و بررسی های زیادی بر روی گرده گل انجام شده که نشان می دهد هم مصرف خوراکی هم مصرف موضعی گرده گل، عاملی برای سلامت پوست است. به همین خاطر است که بسیاری از محققان بر روی گرده گل به منظور جلوگیری از پیری زودرس نیز حساب ویژه ای باز کرده اند.

چرا گرده گل برای پیری زودرس مناسب است؟
گرده گل هم به صورت خوراکی و هم به صورت کرم های پوستی، لوسیون ها و... می تواند به جوان سازی پوست و حفظ طراورات شادابی پوست کمک کند. البته مصرف خوراکی گرده گل قطعا اثرات دراز مدت بیشتری دارد؛ اما نباید از روتین های پوستی با گرده گل نیز غافل شوید.
مصرف گرده گل به دلایل مختلفی برای پوست و جلوگیری از پیری آن مفید است. اسیدهای نوکلوئیک موجود در گرده گل کمک می کنند تا سلول ها جوان بمانند. این ویژگی البته در مواد طبیعی دیگر نیز وجود دارد اما گرده گل به خوبی به رشد سلول های پوستی کمک خواهد کرد. اگر از گرده گل به صورت خوراکی استفاده کنید، بدن شما توانایی بیشتری برای تولید بافت های پوستی داشته و از این بابت مشکلات کمتری برای پوستتان به وجود می آید.
همچنین گرده گل به عنوان یک ماده مرطوب کننده پوست شناخته می شود. صابون گرده گل که خوشبختانه این روزها در ایران نیز تولید و روانه بازار شده، ماده ای موثر برای مرطوب کردن پوست شما و حفظ رطوبت پوست است. مرطوب بودن پوست کمک می کند تا آسیب کمتری به پوست رسیده و از بروز مشکلات مختلف پوستی جلوگیری به عمل می آید.
دلیل دیگری که هم مصرف خوراکی و هم مصرف موضعی گرده گل به صورت صابون گرده گل، لوسیون گرده گل و... را برای جلوگیری از پیری پوست مناسب کرده، ویتامین ها و املاح معدنی موجود در گرده گل است. این املاح کمک می کنند تا مواد مورد نیاز بدن و مواد مورد نیاز پوست تامین شده و کمبود خاصی وجود نداشته باشد. علاوه بر این، گرده گل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از حمله اشتباه سلول های دفاعی به سلول های پوستی تا جای ممکن جلوگیری می کند.
به طور کلی می توان گفت که گرده گل ک ماده همه چیز تمام برای پوست است. با این حال ترکیب گرده گل با عسل طبیعی و مصرف ژل رویال به صورت موضعی و خوراکی برای تقویت پوست و برطرف کردن مشکلات پوستی نیز کمک می کند تا این ماده تنها نباشد. آلوئه ورا، بابونه، آووکادو و برخی مواد دیگر نیز می توانند در ترکیب با گرده گل به سلامت پوست و جوان ماندن پوست کمک کنند. می توانید در مجله عسلنا 5 دستور فوق العاده برای رسیدگی به پوست و مو با گرده گل را به دقت مطالعه کنید.

چه نکاتی را باید برای مصرف گرده گل به منظور جلوگیری از پیری زودرس رعایت کنیم؟
برای جلوگیری از پیری زودرس پوست، مصرف گرده گل باید تحت شرایط مشخصی باشد. اگر نتوانید به صورت اصولی از گرده گل استفاده کنید، نباید انتظار چندانی برای برطرف شدن مشکلات پوستی داشته باشید.

 

-    کیفیت گرده گل اهمیت زیادی دارد. حتما از گرده گل باکیفیت چه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی استفاده کنید.
-    گرده گل را به صورت منظم مصرف کنید. اگر می خواهید نظم و مداومت در مصرف نداشته باشید، بهتر است به سراغ این روش درمانی نروید. البته برخی روش های مصرف مثل استفاده از صابون گرده گل اگر نظمی هم نداشته باشید از برخی مشکلات جلوگیری می کنند؛ اما اگر می خواهید بیشترین تاثیر را ببینید، نظم و مداومت در مصرف رمز موفقیت شما خواهد بود
-    زود ناامید نشوید. گرده گل به مرور زمان اثرات خود را می گذارد؛ پس امیدوارانه به مصرف آن ادامه دهید.
-    هم مصرف خوراکی و هم مصرف موضعی گرده گل باید به صورت همزمان انجام شود.
-    از دستورهای خانگی معتبر برای درست کردن کرم، لوسیون و دیگر محصولات پوستی با پایه گرده گل استفاده کنید
-    در خرید محصولات حاوی گرده گل به برندهای معتبر اطمینان کنید

 

مصرف گرده گل می تواند عاملی موثر برای جلوگیری از پیری زودرس و تا حدودی درمان این بیماری باشد. علاوه بر این، به طور کلی مصرف گرده گل عاملی برای بهبود مشکلات پوستی و جوان ماندن پوست می شود. کافی است از این ماده طبیعی به صورت مداوم و منظم استفاده کنید. نتایج کاملا محسوس و قابل لمس خواهد بود.